Ekonomi

Bakan Uraloğlu, Bursa’da Demirtaş OSB Kavşağı’nın açılışında konuştu. İfade

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, hayata geçirilen her yeni yol, köprü ve tünelle üretim, ticaret, kültür ve turizm faaliyetlerinin yeniden canlandırıldığını ve yeni istihdam alanları yaratıldığını söyledi.

Uraloğlu, çeşitli programlara katılmak üzere geldiği Bursa’daki Ankara-Bursa Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın Gürsu şantiyesinde incelemelerde bulundu.

Daha sonra Demirtaş OSB Kavşağı’nın açılışına katılan Uraloğlu, programda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde yarının ihtiyaçlarını en doğru şekilde karşılamak için ülkenin dört bir yanında adımlar atmaya devam ettiklerini söyledi. “Türkiye Yüzyıl Vizyonu” rehberliğinde

Uraloğlu, yatırımların toplumsal refahın artırılmasında önemli kilometre taşlarından biri olduğunun bilinciyle hareket ederek, ülkeyi yüksek standartlarda bir yol ağıyla kuşattıklarını belirterek, şöyle konuştu:

“Bölünmüş yollarımızın uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden 29 bin 100 kilometrenin üzerine çıkardık. Karayolu ağımızı 1714 kilometreden 3 bin 633 kilometreye çıkardık. Köprülerimizin uzunluğunu 311 kilometreden 763 kilometreye çıkardık. 50 kilometreden 724 kilometreye kadar tüneller hayata geçirdik Her yeni yol, köprü ve tüneli hayata geçirdik “Üretim, ticaret, kültür ve turizm faaliyetlerini canlandırdık, yeni istihdam alanlarının yaratılmasına yardımcı olduk.”

Demirtaş OSB Kavşağı ile yıllık 150 milyon lira tasarruf sağlanacak

Bakan Uraloğlu, 2002 yılından bu yana Bursa’nın ulaşım ve haberleşme altyapısına 111 milyar 622 milyon lira harcama yaptıklarını belirterek, şehrin bölünmüş yol uzunluğunu 195 kilometreden 603 kilometreye, bitümlü sıcak kaplama yol uzunluğunu ise 100 kilometreden fazlaya çıkardıklarını ifade etti. 148 kilometre ila 781 kilometre.

Bursa’da proje bedeli 12 milyar 537 milyon olan 19 otoyol projesini sürdürdüklerini vurgulayan Uraloğlu, ayrıca Bursa ikinci çevre yolu projesinde de çalışmalara devam ettiklerini belirtti.

Açılan kavşağın Demirtaş OSB’nin yoğun araç sirkülasyonunun ve bölgedeki yerel trafiğin otoyola katılmasını sağlayacağını anlatan Uraloğlu, şöyle devam etti:

“Bursa Çevre Yolu üzerinde yer alan Demirtaş OSB Kavşağı, Bursa Bağlantı Kavşağı’na 3 kilometre, Samanlı Kavşağı’na ise 6 kilometre mesafededir. Bölgenin güneyinde Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi, kuzeyinde ise Doğalgaz Çevrim Santrali bulunmaktadır. organize sanayi bölgesinin kuzeyinde ve karayolu ana gövdesi üzerindedir.Mevcut üst geçit köprüsünü ilave kollarla farklı kotlu bir kavşak haline getirdik.Projemiz ile imar yollarında yaşanan sıkışıklığı doğrudan ulaşım sağlayarak rahatlattık. Organize sanayi ve yerleşim bölgesinden karayoluna ulaşımı sağladık.Demirtaş Organize Sanayi Bölgesinde üretilen işlerin daha hızlı, güvenli ve daha kısa sürede teslim edilmesini sağladık.Kayıpların önüne geçtik. Böylece kavşağımız sayesinde yılda 137 milyon lira zaman, 13 milyon lira yakıt olmak üzere toplam 150 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Karbon emisyonunu da yıllık 2 bin 550 ton azaltacağız.”

Ankara-Bursa arası yolculuk süresi kısalacak

Ankara-Bursa Yüksek Hızlı Tren Hattı inşaat çalışmaları hakkında bilgi veren Uraloğlu, “Ankara-Bursa Yüksek Hızlı Tren Sınırımızı, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli yüksek hızlı tren sınırına uygun olarak inşa ediyoruz. Ankara-İstanbul YHT sınırında saatte 200 kilometre hıza sahip. 56 kilometre uzunluğunda. Bursa-Yenişehir kesimi de dahil olmak üzere 201 kilometrelik hattın altyapı ve üstyapı çalışmalarını eş zamanlı olarak sürdürüyoruz. 95 kilometre uzunluğundaki Bandırma-Bursa ve 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli kesimleri.” dedi.

Proje kapsamında 7 istasyon, 18 adet 21 kilometre uzunluğunda tünel, 28 adet 3,9 kilometre demiryolu köprüsü, 4 adet 3,7 kilometre uzunluğunda viyadük ve 66 adet alt geçit inşa edeceklerini belirten Uraloğlu, “Projemiz tamamlandığında Ankara-Bursa ve Bursa-İstanbul arasındaki yolculuk süresi azalacak.” 2 saat 15 dakika sürecektir. Osmaneli-Yenişehir kesiminde 14 bin metre uzunluğunda 10 tünelin daha kazı çalışmalarını bu yıl sonuna kadar tamamlamayı hedefliyoruz. Ayrıca viyadük, menfez, köprü, alt geçit, üst geçit gibi sanat yapılarının imalat çalışmalarına da devam etmekteyiz. Bu çalışmalar da ilerlemektedir. “Seviye yüzde 80’e ulaştı.” dedi.

“En iyi proje ve hizmetleri sunmaya devam edeceğiz”

Uraloğlu, Bursa’da devam eden projelerden Emek-YHT Garı-Şehir Hastane Hafif Raylı Sistem Hattına da değinerek, şöyle konuştu:

“Projemiz sayesinde halihazırda işletmede olan Emek-Arabayatağı metro hattı, uzatmasıyla Mudanya Bulvarı’nı geçerek YHT Garı’na ve sonunda Bursa Şehir Hastanesi’ne ulaşacak. 88 tasarım hızıyla günde 410 bin yolcuya hizmet verecek. Sınırımız tamamlandığında Bursa’nın demiryolu hattı Sistem hattı uzunluğu 39 kilometreden 44 kilometreye, istasyon sayısı ise 39’dan 43’e çıkacak. Hattın en önemli iki durağı yüksek- hızlı tren istasyonu ve hastane istasyonu. Metronun inşaatına devam ettiğimiz Bursa-Yenişehir-Osmaneli YHT hattına entegre edilmesiyle tüm Bursa kapsanacak. “Yüksek ihtiyaçlar için konforlu ve dakik bir seçenek sunulacak. hızlı tren erişimi.”

Uraloğlu, projeye bir depo alanı, 2 yeni istasyon ve hafif raylı sistem hattının Görükle uzantısını dahil ettiklerini, yılın başında temellerinin atıldığını hatırlattı.

Üniversite-Görükle Hafif Raylı Sistem Hattı tamamlandığında Bursa’nın raylı sistem uzunluğunun 44 kilometreden 47,5 kilometreye, istasyon sayısının ise 43’ten 45’e çıkacağını belirten Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Projede genel ilerleme yüzde 38. Kaba inşaat olarak 1900 metrelik ilk 1900 metre ortası bordür yapısını ve Mudanya İstasyonu betonarme imalatlarını tamamladık. Hat üst yapı ve katener imalatına yönelik çalışmalarımız da devam ediyor. ilk 1250 metre. 2024 yılı sonunda tamamlamayı hedeflediğimiz sınırımız faaliyete geçtiğinde 2024-2050 yılları arasında olacak.” 2018-2019 yılları arasındaki 26 yıllık projeksiyonda zamandan ve yakıttan, önlenecek kazalardan, otoyol bakım ve işletmesinden tasarruf sağlanarak toplam ekonomik fayda 871 milyon dolar olacak. Kararlılığımızla, gücümüzle, vatan sevgimizle, milletimize olan sevgimizle milletimize, Bursa’mıza ve Türkiye’ye olan sevgimizi her zaman en doğru şekilde sürdüreceğiz. “Müşterilerimize en keyifli proje ve hizmetleri sunmaya devam edeceğiz.”

Bursa Valisi Mahmut Demirtaş da köprülü kavşağın Bursa’ya hayırlı olmasını diledi.

“Güney Marmara’nın incisi” Bursa’nın her geçen gün geliştiğini anlatan Demirtaş, “Karayollarımız ve büyükşehir belediyemiz, Bursa’nın ekonomik göstergelerinin artırılması, ulaşım ihtiyacının karşılanması ve trafik güvenliğinin sağlanması amacıyla önemli projeler yürütüyor. Bugün açılışının yapılacağına inanıyorum.” “Kavşak projemiz tüm bu amaçlara hizmet edecek. Proje önemli bir ihtiyacı karşılarken aynı zamanda lojistik açıdan da sanayi bölgemize yeni bir soluk kazandıracak.” söz konusu.

AK Parti Bursa Milletvekili Refik İtina, Bursa’nın ülke ekonomisine ciddi değer kattığını belirterek, Bursa’nın hak ettiği yatırımları alması için ellerinden geleni yapacaklarını vurguladı.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı iş birliğiyle değerli projelere imza attıklarını belirterek, Demirtaş OSB Kavşağı’nın bölgeye hayırlı olmasını diledi.

Konuşmaların ardından kurdele kesilerek kavşak açıldı. Uraloğlu daha sonra günün anısına kavşak güzergahına zeytin fidanı dikti.

Açılışa Türkiye Büyük Millet Meclisi Sanayi, Ticaret, Enerji, Olağan Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı ve AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Varank, AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen ve vatandaşlar katıldı.

elmadagajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu